گلوپ جمع شدن پسرهای باهوش
مطالب خوب و آموزنده برای پسرهای خوب و باهوش
شنبه 30 آذر 1392برچسب:مطلب,علمی,آوازپرنده, :: 21:49 :: نويسنده : M_A_R

برخی از پرندگان نغمه خوان میتوانند با سرعتی که قبلا غیر ممکن تصور میشد یعنی یک صدم یک چشم به هم زدن انسان،ماهیچه ی صوتی خود را منقبض و آزاد کنند.

تحقیقات جدید نشان میدهد دو نوع پرنده ی نغمه خوان،لحن خود را با ماهیچه هایی اَبَر سریع به وجود می آورند که این کار مشابه ی شیوه ای است که مارهای زنگی ، برخی از گونه های ماهی و کبوتر طوقی به کار میبرند.

سار اروپایی که در سراسر اروپا و آسیا و شمال آمریکا یافت میشوند و فنچ گورخری که در استرالیا و اندونزی زندگی میکنند،با سریع ترین انقباض ماهیچه های هنجره که تا کنون تشریح شده است،آوازشان را کنترل میکنند.

هر چند آن ها فقط دو نوع پرنده ی نغمه خوان را آزمایش کرده اند اما به  احتمال زیاد همه ی پرندگان آواز خوان این ماهیچه را دارند.

شنبه 30 آذر 1392برچسب:مطلب,علمی,میکروسکوپ, :: 21:44 :: نويسنده : M_A_R

فناوری مدرن میکروسکپی با فراهم کردن امکان مشاهده ی خصوصیات ریخت شناسی ناپیدای عقرب ها، بینش جدیدی نسبت به روابط تکاملی این جانداران برای دانشمندان رقم میزند. دانشمندان به کمک این فناوری توانستند نگاه نزدیکی به پیکره ی زوائد مویی شکل روی کفه های ورقه ورقه ی جاندار داشته باشند و تصویر جدیدی از ساختار سامانه ی تنفسی عقرب ارائه کنند. محققان با نفوذ به سامانه ی تنفسی عقرب که به دلیل شباهت آن با ورقه های تا خورده ی کتاب به(شش کتابی) معروف است،موفق به دستیابی اطلاعات توارثی با ارزشی شده اند که بینش جدیدی به روابط تکاملی، میان عقرب ها می بخشد. به اعتقاد دانشمندان ساختار شش کتابی ها برای بعضی از عنکبوتیان از جمله تمامی عقرب ها،اکثر عنکبوت ها و عقرب های شلاقی امکان تنفس هوا را فراهم میکند و شناخت بیشتر ریخت شناسی این عضو،اطلاعات زیادی درباره ی تبارشناسی این گونه های جانوری به دانشمندان ارائه میکند.

شنبه 30 آذر 1392برچسب:خسرو,شکیبایی,مطلب, :: 21:41 :: نويسنده : M_A_R
ببین دلخوری، باش،عصبانی هستی، باش، 
 
 
قهری،باش، هرچی می‌خوای باشی، باش !
 
 
ولی حق نداری با من حرف نزنی، فــَمیــدی
 
 
(زنده یاد خسرو شکیبایی- خانه سبز)

 

شنبه 30 آذر 1392برچسب:تقلب,سر جلسه,امتحان, :: 18:45 :: نويسنده : M_A_R

اگر سر امتحان تقلب نکنی اسمت دانش آموز نیستپول در دهانخنده

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 16248
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content